All Categories
Featured
Table of Contents
Je moet er gewoon eentje hebben. : Vignet verplicht in Rouen en 12 omliggende gemeenten (klik voor een kaartje). Dieselvoertuigen met Euronorm 3 of minder mogen niet in de zone rijden. huur lichte vrachtwagen. Ook op de A28 heb je een vignet nodig. : Vignet verplicht in de milieuzone die omvat. De snelwegen A4 en A35 behoren niet tot de zone
Sinds 2024 zijn ook dieselvoertuigen met Euronorm 3 niet meer welkom. : Vignet verplicht in de milieuzone die valt binnen de périphérique van Toulouse die gevormd wordt door de snelwegen A61, A62 en A620. Deze snelwegen zelf vallen buiten de zone (klik voor een kaartje). Dieselvoertuigen met Euronorm 3 of minder mogen niet in de zone rijden.
: Binnen de ringweg is een vignet verplicht (laadklep vrachtwagen). Niet-geklasseerde voertuigen zijn niet meer toegelaten. Je kan Tours makkelijk passeren zonder milieuvignet, want op de volledige A10, heb je geen sticker nodig. : Vignet verplicht bij extreme luchtvervuiling. Duurt de vervuiling langer dan twee dagen, dan mogen alleen voertuigen met een vignet 0, 1, 2 en 3 de zone in
: hadden volgens de Franse overheid op 1 januari 2025 een verplichte milieuzone moeten invoeren, maar deden dat nog niet, vaak door politieke onenigheid of vertragingen bij structurele aanpassingen. Of en wanneer de milieuzone er komen, is voorlopig niet duidelijk..
Volvo Trucks. Driving Progress Natuurlijk is elk verkeersongeval er één te veel. Niemand zal het tegendeel beweren. vrachtwagen riooldeksel. Het verkeer brengt tegelijk onvermijdelijke risico’s met zich mee. Maar dat betekent niet dat slachtoffers onvermijdbaar moeten blijven. Dodehoekongevallen met vrachtwagens zijn daar geen uitzondering op. De voertuigindustrie innoveert razendsnel en dat juichen we enorm toe
Ook de overheid moet zorgen voor veilig ingerichte wegen en kruispunten. En dan is er uiteraard nog het gedrag van de mens. Een goed opgeleide en bijgeschoolde chauffeur weet goed wat te doen… en wat niet. gemiddelde lengte vrachtwagen. Geen enkele weggebruiker mag zich onverantwoord gedragen en handelen alsof de andere hem of haar maar moet vermijden
Met ons project Veilig op Weg bezoeken we jaarlijks zowat 160 lagere scholen, en bereiken we zo duizenden leerlingen van 10 tot 12 jaar. Dankzij de inzet van vrijwilligers en onze trouwe partners krijgen de kinderen een unieke ervaring en cruciale informatie. Na hun praktijklesje in en rond de vrachtwagen vergeten kinderen nooit meer wat de chauffeur niet kan zien.
TLV gaat nu een stap verder. Met de steun van de Vlaamse overheid maken we Veilig op Weg nog groter - betekenis man vrachtwagen. We breiden het actieterrein uit naar de actief fietsende senior. Niet via schoolbezoeken, wel via het internet en verenigingen van ouderen. We maakten een filmpje op maat en verspreiden het zo breed als mogelijk
En aarzel niet om dit filmpje te delen met al jouw kennissen. Zo help ook jij om die belangrijke, levensreddende boodschap uit te dragen! Ooit al aan gedacht om een nog actievere rol op te nemen in Veilig op Weg? Wil je zelf aan jouw (klein)kinderen en hun klasgenootjes een cruciale levensles meegeven? Aarzel dan niet en neem contact met ons op.
De redactie streeft naar betrouwbaarheid van de gegeven informatie, waarvoor ze echter niet aansprakelijk kan worden gesteld. © Niets uit deze uitgave mag worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt worden d.m - speelgoed vrachtwagen met afstandsbediening.v. druk, fotokopie, scan of op welke wijze ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Transport en Logistiek Vlaanderen. TLV magazine testte de Renault Trucks T480 met Turbo Compound
Op een drietal jaar zijn ze al heel sterk gegroeid. Ze spreken ook hun groeiambities uit voor de toekomst en staan open voor nieuwe overnames. TLV magazine sprak hierover met Managing Director Kristof Gouvaerts. Interview: Frederic Keymeulen en Céline Heirwegh TLV magazine: Kan je ons iets meer vertellen over BD Logistics? Kristof Gouvaerts: BD Logistics staat voor logistiek met toegevoegde waarde.
Op dit moment richten wij ons volop op stadslogistiek met ons merk CityDepot - lzv vrachtwagen. We zetten in op het consolideren van goederen(stromen) aan de rand van de stad. ‘Vol de stad in, vol de stad uit’, dat is onze leuze. Daarnaast zijn we ook gespecialiseerd in ‘Oversized Logistics’, die we B2C leveren
De derde pijler ‘Reverse Logistics’ hangt nauw samen met stadslogistiek. We rijden vol de stad in en voor bijvoorbeeld onze klant Recupel gaan we bij een Vandenborre oude ijskasten en tv’s retour halen. Samen met een maatwerkbedrijf sorteren we deze uit en maken we deze dan klaar voor verdere verwerking.
TLV: Welke inspanningen doen jullie zelf om de CO2-voetafdruk maximaal te beperken? KG : De meest groene kilometer, is de kilometer die je niet rijdt. beste vrachtwagen merk. Dat is de eerste stap. Vandaar dat het consolidatieprincipe zo belangrijk is in alles wat we voorstellen aan onze klanten. Daarna kan je kijken welk voertuig het meest geschikt is voor de last mile
Zo kunnen we de centrumstad volledig emissievrij maken. TLV: Toen jullie net begonnen, was laadinfrastructuur een grote uitdaging. 2dehands vrachtwagen trekker. Hoe verloopt dat vandaag? KG: Dat is inderdaad niet gemakkelijk. Als iedereen naar elektrische voertuigen gaat overstappen, gaat het laadnetwerk één van de grootste uitdagingen zijn. Wij hebben nu specifiek gekozen voor vrachtwagens van Renault, omdat die ook “ De meest groene kilometer, is de kilometer die je niet rijdt” 6 business Logistics op wisselstroom werken
TLV: Vorig jaar hebben jullie samen met de Universiteit Antwerpen een CO2-calculator ontwikkeld. Kan je dit eens toelichten? KG : Onze klanten wilden graag concreet weten hoeveel CO2 ze minder zouden uitstoten als ze met ons samenwerken. Omdat er in België nog geen geschikt platform bestond, zijn we aan de slag gegaan met de UA om een academische tool te ontwikkelen die het consolidatieffect kan meten en daarbij ook het groen voertuig in de last-mile kilometers mee in rekening brengt.
Voor ons is dat wel gemakkelijker dan voor de standaard transporteur. Enerzijds doordat het consolidatiemechanisme in onze propositie zit en anderzijds omdat we gemiddeld maar 200 km per dag rijden (vrachtwagen met kraan). Dus met de autonomie van voertuigen die nu al op de markt zijn, slagen wij er al in dat te realiseren
Daarnaast hangt het ook van de klant af. Sommigen kiezen resoluut voor CO2-reductie en gaan specifiek daarom met ons in zee. rijden zonder adblue vrachtwagen. Het nadeel is dat consolidering iets extra kost en groene voertuigen op dit moment nog veel duurder zijn dan de conventionele, waardoor deze oplossing nog niet voor iedereen is weggelegd
Dan kunnen wij onze gehele vloot CO2-neutraal maken. Voor alle type goederen die wij vervoeren zijn er reeds zero-emissie voertuigen op de markt - hoogwerker op vrachtwagen. TLV: Wat als de klant het niet wil betalen, maar het toch wordt opgelegd? KG: Het zou niet slecht zijn mocht er een wetgevend kader opgelegd worden
Wees als overheid duidelijk over wat je wil en tegen wanneer. En maak dit kader in intensief overleg met alle stakeholders. druppellader 24v vrachtwagen. Dan is het voor iedereen duidelijk wat er wordt verwacht, kan je maatregelen nemen en kan je de kostprijs onderbouwd doorrekenen in de markt. TLV: De invulling van het begrip duurzaamheid lijkt van stad tot stad te verschillen
Wat is jullie visie? KG: Duurzaamheid is ruimer dan de keuze van het voertuig. Zoals ik al heb gezegd is de meest groene kilometer, de kilometer die je niet rijdt. Dat is stap één. Pas in stap twee moet je kijken naar de aandrijving van voertuigen. Het is ook een illusie dat alles met cargo bikes of bestelwagens kan geleverd worden.
Het zal dus altijd een mix van oplossingen zijn. En op de weg naar volledig zero-emissie transport, zijn er ook nog mogelijkheden. vrachtwagen speelgoed 3 jaar. Wij hebben op veel locaties bijvoorbeeld een HVO-tank staan. Dit kan een tussenstap zijn voor veel vervoerders om tot die CO2-neutraliteit te komen. Nu is de discussie soms te zwart-wit
TLV: Stedelijke logistiek wordt vaak verengd tot e-commerce, maar is duidelijk veel meer. Hoe kijken jullie hiernaar? KG: Wij hebben hiernaar onderzoek gedaan met de Universiteit Antwerpen. Daaruit bleek dat 20% van de leveringen pakketjes met bestelwagens zijn. Dat is natuurlijk het meest zichtbare. Maar 80% zijn leveringen van palletgoed of bouwmateriaal.
Food retailers beleveren bijvoorbeeld, dat is anders onmogelijk. TLV: Welke maatregelen zou de overheid volgens jou nog moeten nemen? KG: Het helpt niet dat elke stad nu zijn eigen regelgeving heeft (michelin mannetje vrachtwagen). Zeker grote steden moeten hun wettelijk kader op elkaar afstemmen, zodat het helder en duidelijk is voor iedereen. Maar, elke stad is ook anders, dus een one-size-fits all aanpak bestaat ook niet
Ze zouden CO2-neutraliteit kunnen opleggen. Dat is ook perfect controleerbaar op basis van nummerplaten. Maar, dan moet dit natuurlijk wel gehandhaafd worden. Ook kan meer gewerkt worden met vaste levertijden om de stad leefbaar te houden. Ook geloof ik enorm in stadhubs - pto pomp vrachtwagen. Er zijn nog heel veel partijen die met halfvolle of lege vrachtwagens rijden
Zo zijn er minder logistieke bewegingen en wordt de stad voor iedereen meer leefbaar. TLV: Wat houdt andere partijen tegen in het verhaal van stadhubs denk je? KG : Dat zijn verschillende elementen zoals de kosten, een gebrek aan kennis over last-mile en zeker ook dat bedrijven niet geneigd zijn om inzage te geven in hun klantenbestand.
Een soort tripartite zou moeten kunnen waarbij iemand de stadshub uitbaat, er regelgeving komt vanuit de stad en de rest van de sector die daarvoor openstaat. Samenwerkingen opzetten binnen de sector, dat is het model van de toekomst. parkeren vrachtwagen. TLV: Je wil ook nog graag een oproep doen? KG: Wij zijn agressief aan het groeien, met elk jaar een omzetgroei van 25 à 30 procent
Latest Posts
Breedte Van Een Vrachtwagen
Dubbele Vrachtwagen
Fiat Vrachtwagen